محل لوگو

آیفون 13 پرو: نحوه عکاسی ماکرو


با عرضه آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس، اپل حالت ماکرو را معرفی کرد، یک ویژگی دوربین جدید که منحصر به مدل های پرو است و برای اولین بار دنیای بسیار دقیق عکاسی ماکرو از نزدیک را به آیفون ها می آورد. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه کار می کند.

ماکرو آیفون 13
با فعال کردن حالت ماکرو، می‌توانید از سوژه‌هایی که به لنز دوربین آیفون خود نزدیک به ۲ تعمیرات اپل واچ  سانتی‌متر هستند عکس یا فیلم بگیرید، به این معنی که اکنون می‌توانید از گل‌ها، بافت‌ها، حشرات یا تقریباً هر چیز کوچک یا در فاصله نزدیک عکس بگیرید. فوکوس دقیق، جزئیات غنی و بدون تاری.

در اینجا نحوه استفاده از ویژگی حالت ماکرو در iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max آورده شده است. به خاطر داشته باشید که حالت ماکرو مختص این مدل‌ها است و در آیفون 13 مینی یا آیفون 13 پشتیبانی نمی‌شود.

برنامه Camera را در iPhone 13 Pro خود اجرا کنید.
مطمئن شوید که حالت عکس در منوی حالت دوربین برجسته شده است. اگر در حال فیلمبرداری هستید، به جای آن انگشت خود را به حالت ویدیو بکشید.
سوژه کلوزآپ خود را در منظره یاب ردیف کنید و اجازه دهید دوربین به لنز زاویه باز سوئیچ کند. نزدیکتر حرکت کنید - سوژه می تواند تا 2 سانتی متر از لنز فاصله داشته باشد (در صورت لزوم می توانید از زوم استفاده کنید).
دوربین
گوشی را ثابت نگه دارید هنگامی که لنز روی سوژه فوکوس کرد، برای گرفتن عکس یا شروع فیلمبرداری، روی شاتر ضربه بزنید. اگر در حال فیلمبرداری هستید، دوباره روی دکمه شاتر ضربه بزنید تا به پایان برسد.
وقتی در حال آزمایش حالت ماکرو هستید، احتمالاً متوجه خواهید شد که آیفون 13 پرو شما به‌محض تشخیص شیئی که در فاصله 14 سانتی‌متری از لنز قرار دارد، به‌طور خودکار به حالت جدید تغییر می‌کند. این می تواند باعث شود که منظره یاب هنگام جابجایی بین لنز زاویه باز به زاویه فوق عریض تکان بخورد، که می تواند بسیار خسته کننده و منحرف کننده باشد.

تا لحظه نگارش، هیچ راهی برای جلوگیری از این رفتار هنگام گرفتن عکس های ماکرو وجود ندارد. با این حال، اگر در حال فیلم برداری ماکرو هستید، می توانید با فعال کردن گزینه Lock Camera در زیر تنظیمات -> دوربین -> ضبط ویدیو از آن جلوگیری کنید.


تنظیمات
اپل می‌گوید که به‌روزرسانی آتی که در پاییز ارائه می‌شود، به کاربران این امکان را می‌دهد که به طور خاص تعویض خودکار دوربین را هنگام عکاسی ماکرو در فواصل نزدیک خاموش کنند.

آیا عکس ماکرو جالبی با iPhone 13 Pro خود گرفته اید؟ آن را در نظرات زیر نشان دهید!

  انتشار : ۷ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 16

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما