محل لوگو

آنچه در iOS 15.2 وجود دارد: به‌روزرسانی آیفون، برنامه صوتی Apple Music را به ارمغان می‌آورد


اپل iOS 15 را در ماه سپتامبر عرضه کرد و در حال حاضر چند به روز رسانی، دو جزئی و یکی اصلی وجود داشته است. اکنون این شرکت توسعه بتای به‌روزرسانی بزرگ بعدی iOS 15 را آغاز کرده است: iOS 15.2.

اپل اولین نسخه بتای iOS 15.2 را تنها چند روز پس از عرضه iOS 15.1 برای عموم منتشر کرد. این شرکت نسخه بتای نهایی - Release Candidate (RC) - را در 7 دسامبر منتشر کرد که نشان می دهد iOS 15.2 به زودی برای همه در دسترس خواهد بود.

تاریخ انتشار iOS 15.2
اپل کار بر روی iOS 15.1 را در 21 سپتامبر - یک روز پس از راه اندازی iOS 15 آغاز کرد. به‌روزرسانی iOS 15.1 سرانجام در 25 اکتبر، کمی بیش از یک ماه بعد، در دسترس عموم قرار گرفت.

اپل برای آپدیت iOS 15.2 کمی بیشتر طول کشید، اما نامزد انتشار در روز سه شنبه 7 دسامبر منتشر شد، بنابراین نسخه نهایی خیلی زود انتظار می رود.

چه چیزی در iOS 15.2 می آید؟
به‌روزرسانی iOS 15.2 باید اپل را قادر سازد تا باگ‌ها را برطرف کند و برخی از ویژگی‌های اعلام شده قبلی را که هنوز به iOS 15 وارد نشده‌اند اضافه کند.

در اینجا چیزی است که ما قبلاً در مورد ویژگی های جدیدی که در به روز رسانی بعدی iOS 15 می دانیم:

طرح صوتی Apple Music
ما متعجب بودیم که چه اتفاقی برای نسخه ارزان قیمت وعده داده شده Apple Music افتاده است، که فقط از طریق صدا و سیری قابل کنترل است. این سرویس در بتای عمومی در 7 دسامبر ظاهر شد. برخلاف اشتراک کامل، مشترکین به محتوای صوتی سه بعدی، ویدیوها یا اشعار دسترسی نخواهند داشت. این نیمی از قیمت ارزان‌ترین اشتراک بعدی با 4.99 پوند / 4.99 دلار در ماه است. مجموعه ای از لیست های پخش جدید برای استفاده از آن وجود دارد، اما شما کاملاً به سیری متکی خواهید بود.

قطعات و سابقه خدمات
به نظر می رسد که در iOS 15.2 تاریخچه قطعات و خدمات وجود دارد که در آن تعمیرات آیفون و هر قسمتی که نصب شده است به طور دقیق توضیح داده می شود. به عنوان مثال، سیستم جدید جایگزینی باتری را در آیفون‌های XS و XR به بعد تشخیص می‌دهد. برای آیفون 11 نمایشگر جدید و برای آیفون 12 دوربین جایگزین شناسایی خواهد شد. قابل ذکر است، اگر iOS از یک "قطعه ناشناخته" شکایت کند، این ممکن است به این معنی باشد که قطعه یدکی از اپل نیست، یا نصب از قسمت اصلی کامل نشده است، یا اینکه قطعه یدکی طبق انتظار کار نمی کند.

اپل همچنین قول داده است که برخی دستورالعمل ها، ابزارها و قطعات اصلی را از سال 2022 به طور مستقیم به مشتریان نهایی بفروشد. بخوانید: اپل برنامه خود تعمیر آیفون را اعلام کرد.

سوئیچ ماکرو جدید در برنامه دوربین
در iOS 15.1، اپل یک سوئیچ برای فعال کردن خودکار حالت ماکرو در تنظیمات مدل‌های آیفون 13 اضافه کرد (قبلاً به طور پیش‌فرض روشن بود، اما برخی از عکاسان می‌خواستند بتوانند به صورت دستی آن را تنظیم کنند).

در iOS 15.2 کاربران انعطاف پذیری بیشتری برای عملکرد خواهند داشت. یک دکمه جدید به برنامه دوربین اضافه می شود که می توان از آن برای فعال کردن دستی حالت ماکرو استفاده کرد. اگر این کار را انجام دهید، نماد کوچک با یک گل به عنوان نماد زمانی که به یک موتیف در فاصله بسیار کوتاهی نزدیک می شوید در برنامه ظاهر می شود. با این حال، تنها در صورتی ظاهر می شود که حالت خودکار ماکرو در تنظیمات غیرفعال باشد.


لیست های پخش را در برنامه موسیقی جستجو کنید
در نسخه بتای سوم iOS 15.2 اپل قابلیت جستجوی آهنگ ها، هنرمندان و آلبوم های آنها را در لیست پخش اضافه کرد. قبلاً فقط می‌توانستید در لیست‌ها پیمایش کنید، که اگر لیست پخش طولانی بود خسته‌کننده بود.

یک خطای شناخته شده در برنامه موسیقی وجود دارد که باتری را می مکد که امیدوار است اپل در حال تعمیر آن است. هنگامی که کاربر آهنگ های خود را استریم می کند، استفاده از پردازنده ممکن است افزایش یابد، که می تواند بر عمر باتری تأثیر منفی بگذارد.

تگ ها را در یادآورها به یکباره ویرایش کنید
اپلیکیشن Reminders به ​​کاربران این امکان را می دهد که چندین تگ را به طور همزمان ویرایش و حذف کنند.

ارسال ایمیل به صورت ناشناس
اگر مشترک iCloud+ هستید، برنامه به روز شده Mail راهی برای مخفی کردن آدرس ایمیل خود در پشت دنباله ای از اعداد و حروف ناشناس پیدا می کند که می توانند به عنوان نام مستعار استفاده شوند. برای انجام این کار، هنگام ارسال نامه، باید روی فیلد «از» ضربه بزنید.

رله خصوصی iCloud
تنظیمات مربوط به iCloud Private Relay نه تنها در بخش Apple ID تنظیمات، بلکه در Wi-Fi و Cellular نیز ظاهر می شود. در آنجا همچنین می توانید آدرس IP خود را هنگام گشت و گذار از طریق Private Relay پنهان کنید. تا به حال، کنترلر تا حدودی گمراه کننده "رله خصوصی" نامیده می شد که می توانست کاربران جدید را گیج کند.

دستگاه هایی را که ممکن است شما را ردیابی کنند اسکن کنید
اگر در حال حاضر یک AirTag گم شده پیدا کردید، می توانید از Find My App در iOS 15.1 برای غیرفعال کردن ردیابی استفاده کنید، اگر نگران این هستید که ممکن است شخصی از آن برای دنبال کردن شما استفاده کند. با این حال، این مستلزم آن است که شما واقعاً AirTag را پیدا کنید. در iOS 15.2 می‌توانید واقعاً محیط خود را برای «اقلامی که می‌توانند مرا ردیابی کنند» اسکن کنید. اگر مورد مشکوکی پیدا کردید، می توانید عملکرد ردیابی را غیرفعال کنید.

همچنین گزینه جدیدی برای «کمک به بازگرداندن اقلام گمشده» در iOS 15.2 وجود دارد که دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه تماس با مالک دستگاه برای بازگرداندن محصول گمشده ارائه می‌دهد.

دسترسی به حساب های متوفی
در iOS 15.2 این امکان وجود خواهد داشت که مشخص کنید چه کسی در صورت مرگ اجازه دسترسی به حساب های کاربری خود را دارد.

ویژگی جدید Legacy Contact نام دارد و دسترسی اقوام یا دوستان به عکس‌های دیجیتال و سایر محتوای شخصی را بسیار آسان‌تر می‌کند، چیزی که بسیاری یاد می‌گیرند از آن قدردانی کنند.

فیس‌بوک، توییتر و گوگل قبلاً راه‌حل‌های مشابهی را معرفی کرده‌اند، بنابراین اپل از حذف اپل آیدی در ios 15 اولین کسی است که توجه را به این مشکل جلب می‌کند.

همچنین می توان مشخص کرد که در صورت فراموشی رمز عبور، چه افرادی باید بتوانند به یک حساب کاربری کمک کنند. این قابلیت Account Recovery Contacts نام دارد.

گزارش حریم خصوصی برنامه
یکی از ویژگی های جدید iOS 15 این است که می توانید ببینید کدام برنامه ها اطلاعات شخصی را جمع آوری می کنند. در حال حاضر این به طور پیش فرض روشن نیست. باید اپلیکیشن Settings را باز کنید و به Privacy بروید. هنگامی که آن را تنظیم کردید، می‌توانید به گزینه Apps Privacy Report دسترسی پیدا کنید، اما اگر نمی‌بینید که باید به Privacy > Record App Activity بروید > نوار لغزنده آن را سبز کنید. اکنون که آیفون شما در حال ضبط این اطلاعات است، می‌توانید روی Save App Activity ضربه بزنید تا سندی با جزئیات فعالیت در جعبه ذخیره کنید.


در iOS 15.2 این اطلاعات به راحتی در دسترس خواهد بود. گزارش جدیدی از حریم خصوصی برنامه را در بخش حریم خصوصی در قسمت تنظیمات خواهید دید. باید به مسیر زیر بروید: تنظیمات > حریم خصوصی > گزارش حریم خصوصی برنامه > گزارش حریم خصوصی برنامه را روشن کنید.

می‌توانید خلاصه‌ای از برنامه‌هایی که از کدام داده‌های آیفون استفاده می‌کنند و هر چند وقت یکبار مشاهده کنید. کاربران می‌توانند ببینند کدام برنامه‌ها داده‌های تلفن هوشمند را می‌خوانند، به کدام سنسورها دسترسی دارند و برنامه چقدر آنلاین می‌شود. برنامه ها فقط در صورتی در این ارزیابی ظاهر می شوند که حداقل یک بار استفاده شده باشند.

روش SOS جدید
در iOS 15 و نسخه‌های قبلی، می‌توان با فشار دادن دکمه کناری پنج بار یا بیشتر پشت سر هم یک تماس اضطراری برقرار کرد. همانطور که در اینجا توضیح داده شده است: نحوه برقراری تماس اضطراری در iPhone یا Apple Watch.

راه دیگری برای برقراری تماس اضطراری کمی پیچیده‌تر بود و بسیار شبیه به روشی که در آیفون عکس می‌گیریم. می توانید دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید و همزمان دکمه صدا را فشار دهید. پس از مدتی فشار دادن آن دکمه ها، یک تماس اضطراری آغاز می شود.

در iOS 15.2 به نظر می رسد می توان روش دکمه کناری و کنترل صدا را خاموش کرد.

اپل همچنین تایمر شمارش معکوس را طولانی تر می کند. در حال حاضر قبل از برقراری تماس یک شمارش معکوس هشت ثانیه ای خواهید دید. در iOS 15.2 اپل شمارش معکوس هشت به یک را کمی کاهش داده است تا شما هشداری دریافت کنید که 

تماس اضطراری در شرف برقراری است و می توانید تماس را لغو کنید.

هشدارهای سوء استفاده در iMessage
در تابستان 2021 اپل اعلام کرد که اقداماتی را علیه کودک آزاری در iOS و سایر سیستم ها اجرا خواهد کرد. اکنون در iOS 15.2، بخشی از این نوآوری ها وارد می شود: والدین می توانند کنترل هایی را برای محافظت از فرزندان خود در برابر سوء استفاده تنظیم کنند. این بدان معناست که تصاویر مشکوک تار می شوند و تنها پس از اعلام رضایت به طور کامل بارگذاری می شوند. والدین یک اعلان دریافت خواهند کرد که کودک تصویر نگران کننده ای را از طریق iMessage دریافت کرده است.

  انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 81

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما